המדינה חומדת את נזילות העסקים הקטנים לצורך יצירת שוק אשראי חדש לחברות כרטיסי האשראי.

 

בשם המלחמה "בהון השחור  ובטרור" הכריזו הכנסת והמדינה מלחמה נוספת על העסקים הקטנים אתמול אושר חוק צמצום השימוש במזומן המלווה בעונשים כבדים ואפילו שיימינג. החוק עבר בועדת החוקה לטובת חברות כרטיסי האשראי ללא אלטרנטיבה לעסקים הקטנים ולאזרח הפרטי.

המדינה או הריבון החומל, מצהירה באופן גורף שהיא לטובת העסקים הקטנים, אך פועלת לחסלם בנחישות מקסימלית לטובת חברות האשראי שצפויות להגדיל את מחזורן ופעילותן מתוך אמונה שהעסקים הקטנים מעלימים כסף לצורך השרדותם, דבר שנכון,  בשעה שהמדינה מעבירה את עודפיה לטייקונים ללא כל מגבלות או בקרה..

למי שעוקבאחרי החקיקה " וועדת חוקה" מחוקקת ב 2 מסלולים חוקים דרקוניים שיתכנסו בקרוב לחקיקה אחת שימנעו עסקאות גדולות במזומן בעסקים הקטנים מחד, ויפתחו את שוק האשראי לכל חדלי הפרעון בריבית של בין 20-30 בשנה, שלטענת "וועדת חוקה" מהווה "הזדמנות הסטורית " עבור חדלי הפרעון שאינם מקבלים אשראי בשום בנק -ובצדק.

ועדת חוקה והכספים אישרה את הצעת החוק לצמצום השימוש במזומן לפי החוק לפיו עסקאות בין שני אנשים פרטיים במזומן יוגבלו לעד 50 אלף שקל ואילו עסקאות בין אדם פרטי לעסק יוגבלו לעד 11 אלף שקל.

נושא צמצום השימוש במזומן הוא נושא שנוי במחלוקת שהפך למנוע צמיחה מרכזי לחברות כרטיסי האשראי בכל העולם שמספקות למדינה ולאוצר נתונים וורודים על ציפייה לגביית מיסים על ידי האוצר, בשעה שהמטרה הרשמית המוכרזת של המדינה היא כביכול להלחם בהון השחור ובטרור זאת ברית האינטרסים.

הנושא חשוב ונוגע לחופש של כל אזרח לעשות עם כספו עסקאות מבלי שיהיה על כך מעקב של השלטונות החוק וכרטיסי האשראי ומנסה להכניס בכוח את האוכלוסיה החלשה לסד הריבית של חברות האשראי לפי "מודל העולם התחתון"  20 אחוז פלוס ריבית בשנה-הזדמנות פיננסית.

למי שלא שם לב תחולת חוק כזה תביא במהרה להתמוטטות כל משרדי ההלוואות באשראי שספקו לכל המסכנים נזילות מסויימת  במחיר פחות ונוח מהמחיר העתידי של חברות האשראי, משום שמי שיממן את ההפסדיםשל חברות האשראי  יהיה המעמד הבינוני ומשקי הבית שהעברת חוק כזה תייקר את האשראי הממוצע שהוא משלם (עקרון מימון מחיקת האג"ח הציבורי בשוק האג"ח.)

החוק נוגע בעיקרו לדלת העם ולעשירונים הנמוכים שאינם יכולים להיות תלויים בכרטיסי אשראי שאינם מונפקים להם, או כאלה שאין להם חשבון בנק. החוק נועד להכנס לתזרים המזומנים של העסקים קטנים שמשתמשים במזומן כדי להמנע מתשלום עמלות מנופחות לחברות האשראי ויתחוב אותם להכנס לסד הגבייה של חברות האשראי. הוא נוגע גם לאוכלוסיות מוחלשות שמשתמשות במזומן המתקבל מקצבאות שהן מקבלות.

מי שיחרוג מהסכום המקסימלי המותר בעסקאות מזומן, יסתכן בקנס של עשרות אחוזים, רישום פלילי, ואפילו יאלץ אולי לספוג שיימינג שישאר רשום לנצח באתר רשות המיסים. מתברר כי אף חבר כנסת לא היה ברגע האמת כדי להביע את דעתו. היושב ראש ניסן סלומיאנסקי העביר את החוק לבדו. מסתבר כי רוב חברי הכנסת  משתפים פעולה עם פגיעה אנושה בעסקים הקטנים ובבוחריהם מתולך אי הבנה.

כמו כל חוק סקטוריאלי הרי שרק החרדים בשכל כמובן, ועקב היותם הקהילה המאורגנת והחכמה בישראל הוחרגו מהחוק.זאת עקב איומיו  של ח”כ משה גפני מיהדות התורה לתקוע את החוק אם יפגעו החרדים כרגיל, הוחרגו הגמ”חים (קופות גמילות חסדים)למשך שנתיים. שאר האוכלוסיה הנורמטיבית במדינה הלווה באשראי או צורכת הופקרה לחלוטין לגחמות חברות כרטיסי האשראי.

חברי הכנסת המייצגים את המעמד הבינוני "מכרו את צאנם" בנזיד עדשים, מידיעה או מחוסר הבנה שקהל מרעיתם הוא העומד לשלם את הפסדי חברות כרטיסי האשראי דרך הריבית הגבוהה שישלם על כרטיסי האשראי שתעלה במספר אחוזים על פי תקנות בנק ישראל המשתף פעולה עם החברות ועם משרד האוצר .

ולזה נקרא "צדק חברתי וכלכלי"  כשמשקי הבית ישלמו עוד מאות שקלים ריבית כדי לכסות את הפסדי האשראי של חברות האשראי

מקור  היום בכלכלה/ עזרה לעזרח.

.http://ezra-laezrach.co.il/2018/03/13/המדינה-חומדת-את-נזילות-העסקים-הקטנים-ל/

אבי זלינגר "עזרה לאזרח "

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *